Co robimy w Przedszkolu?
Nasze programy, projekty i innowacje:
DZIECI Z PRZEDSZKOLA 336 BIORĄ UDZIAŁ W OGÓLNOPOLSKIM PROGRAMIE EDUKACYJNYM „SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE” SKIEROWANYM DO PLACÓWEK PRZEDSZKOLNYCH.
PROGRAM TEN ZOSTAŁ OPRACOWANY WSPÓLNIE Z MINISTERSTWEM ROLNICTWA I ROZWOJU WSI.
CELEM PROGRAMU JEST ZWIĘKSZENIE ŚWIADOMOŚCI I WIEDZY NA TEMAT ROLNICTWA EKOLOGICZNEGO ORAZ BUDOWANIE WŁAŚCIWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH OD NAJMŁODSZYCH LAT.
GŁÓWNE ZAŁOŻENIE PROGRAMU:
-
ZROZUMIENIE CZYM JEST ROLNICTWO I PRODUKTY EKOLOGICZNE
-
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI WYBORU PRODUKTÓW EKOLOGICZNYCH
-
PROPONOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA
-
ZWIĘKSZANIE WIEDZY I ŚWIADOMOŚCI PRZEDSZKOLAKÓW O NAWYKACH HIGIENICZNO – ZDROWOTNYCH
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
„MAŁY SENSOPLASTYK":
ZABAWY STYMULUJĄCE ZMYSŁY.
AUTOR: KATARZYNA LEGUN
INNOWACJA „MAŁY SENSOPLASTYK” – ZABAWY STYMULUJĄCE ZMYSŁY JEST NASZĄ ODPOWIEDZIĄ NA CORAZ CZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ WŚRÓD DZIECI PROBLEMY BEHAWIORALNE, SPOŁECZNE I EMOCJONALNE, KTÓRE MOGĄ BYĆ PRZYCZYNĄ NIEUKSZTAŁTOWANIA DOSTATECZNIE MOCNEJ BAZY SENSORYCZNEJ. POWSTAŁA Z MYŚLĄ O OPTYMALNYM ROZWOJU CAŁEGO ORGANIZMU DZIECI POCZĄWSZY OD 3 ROKU ŻYCIA. JEST RÓWNIEŻ ELEMENTEM UATRAKCYJNIAJĄCYM PROGRAM PRZEDSZKOLNY.
GŁÓWNYM CELEM WPROWADZENIA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ BYŁO STWORZENIE DZIECIOM WARUNKÓW DO WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU POPRZEZ STYMULOWANIE ZMYSŁÓW W DZIAŁANIU. WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI POPRZEZ POLISENSORYCZNE POZNAWANIE I DOŚWIADCZANIE ŚWIATA.
„….NIE MA NIC W UMYŚLE, CZEGO BY PRZEDTEM NIE BYŁO W ZMYSŁACH…”
ARYSTOTELES
PROGRAM „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”.
AUTORKI: MONIKA ŁAGODA, MAŁGORZATA STĘPIEŃ-KOWALCZYK.
REALIZACJA PROGRAMU DOTYCZY WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KSZTAŁTOWANIU U DZIECI POSTAW SPRZYJAJĄCYCH ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA BEZPIECZEŃSTWO WŁASNE ORAZ INNYCH W PRZEDSZKOLU, W DOMU ORAZ NA ULICY. NASZE DZIAŁANIA KONCENTRUJĄ SIĘ NA PRZEKAZANIU DZIECIOM WIEDZY MAJĄCEJ UCHRONIĆ JE PRZED NIEBEZPIECZEŃSTWEM I PRZYGOTOWAĆ JE DO ROZWAŻNEGO UDZIAŁU W ZABAWACH, W RUCHU DROGOWYM ORAZ ŻYCIU CODZIENNYM. PROGRAM ZAKŁADA WSPÓŁPRACĘ Z POLICJĄ, STRAŻĄ POŻARNĄ, STRAŻĄ MIEJSKĄ ORAZ SŁUŻBĄ ZDROWIA.
KOORDYNATOR: EDYTA KREJNER
CHCEMY POINFORMOWAĆ, ŻE NASZE PRZEDSZKOLE JUŻ KOLEJNY ROK BIERZE UDZIAŁ W OGÓLNOPOLSKIM PROGRAMIE EDUKACYJNYM "ZDROWO I SPORTOWO". JEGO CELEM JEST ZWIĘKSZANIE ŚWIADOMOŚCI DZIECI NA TEMAT ROLI I WAGI AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ, KSZTAŁTOWANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU FIZYCZNEGO ORAZ PSYCHICZNEGO DZIECKA, A TAKŻE PRZECIWDZIAŁANIE PANDEMII CHORÓB CYWILIZACYJNYCH.
KOORDYNATOR: KATARZYNA LEGUN
GŁÓWNYM CELEM OGÓLNOPLSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO "KREATYWNA MATEMATYKA" JEST INNOWACYJNE I POMYSŁOWE PODEJŚCIE DO EDUKACJI MATEMATYCZNEJ POPRZEZ WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE ŚWIATA LICZ, FIGUR GEOMETRYCZNYCH, DZIAŁAŃ ORAZ ZAGADNIEŃ MATEMATYCZNYCH.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
"ODKRYWAMY TAJEMNICE EMOCJI"
AUTOR: MONIKA WOJTANOWICZ
GŁÓWNYM CELEM INNOWACJI JEST WSPARCIE DZIECI W ROZWOJU KOMPETENCJI EMOCJONALNYCH POPRZEZ INTEGRACJĘ NAUKI O EMOCJACH Z CODZIENNYMI ZAJĘCIAMI EDUKACYJNYMI W CELU: ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI ROZPOZNAWANIA, NAZYWANIA I WYRAŻANIA EMOCJI; BUDOWANIA ŚWIADOMOŚCI EMOCJONALNEJ I EMPATII WOBEC SIEBIE I INNYCH; NAUKI SKUTECZNYCH STRATEGII RADZENIA SOBIE Z TRUDNYMI EMOCJAMI; WZMACNIANIA POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI I PEWNOŚCI SIEBIE; PROMOWANIA ZDROWYCH RELACJI SPOŁECZNYCH I UMIEJĘTNOŚCI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW.